dag 10: reisdag met afscheid

2 augustus 2015 - Salvador, Brazilië

Goedemorgen weer deze vroege morgen! 6 uur opstaan, half 7 ontbijten en 7 uur vertrekken op deze 21e juli. Fylis haar verjaardag! 17 worden in Brazilië is toch wel weer bijzonder. Heel jammer alleen dat het valt op een reisdag. Het programma is namelijk: vertrekken vanuit de lodge, dan rijden we zo'n 4 uur naar het vliegveld van Campo Grande. Vervolgens vliegen we anderhalf uur naar Sao Paulo. Hier nemen we afscheid van het andere Nederlandse gezin (Roeland, Marjon, Steven en Lieke). Dan moeten wij ongeveer 4 uur wachten in Sao Paulo op onze tweeënhalf uur durende vlucht naar Salvador. Rond elf uur zouden we in Salvador aankomen. Eigenlijk ging alles goed. Toen we vanaf de lodge weer naar de verharde weg reden, zagen we nog een kleine boommiereneter naast de weg lopen. Hiervoor zijn we natuurlijk nog even gestopt en we hebben nog een paar fotootjes geschoten. Een leuke laatste toevoeging. Prima op tijd kwamen we op het vliegveld aan. De procedure van inchecken en douane ging ook vrij vloeiend en 2 uur later stonden we in Sao Paulo. Hier was het afscheid van de andere 4 Nederlanders. Nummers uitwisselen om thuis nog contact te kunnen houden en zij gingen verder. Toen hadden wij nog wat tijd te doden tot onze volgende vlucht, naar Salvador. Gelukkig is in Sao Paulo in tegenstelling tot veel van de andere vliegvelden wel wat te doen. We hebben dus iets gegeten en een paar potjes gekaart, en toen moesten we weer het vliegtuig in voor onze volgende bestemming: Salvador de Bahia. Ook deze vlucht verliep soepeltjes en op het vliegveld van Salvador werden we opgewacht door onze gids. Zij bracht ons naar het hotel en vertelde ook nog wat over de stad en info voor morgen. Eenmaal in het hotel was het snel slapen, morgenvroeg weer present. Welterusten!
Jordi (ook namens de rest)