dag 18: een hoge heilige

4 augustus 2015 - Rio de Janeiro, Brazilië

Onze tweede dag in Rio begon rustig. We hadden pas in de middag een excursie gepland staan en konden 's ochtends dus doen wat we wilden. Het plan was om rond 10 uur nog naar de Copacabana te gaan en nog een duik in de golven te nemen. Na een wat lichter ontbijt omdat we allemaal nog vol zaten van vorige avond, zijn we dit dan ook gaan doen. De golven leken in eerste instantie minder heftig dan de vorige dag. Eenmaal in zee bleek dit toch niet helemaal de waarheid te zijn, hoewel de onderstroming wel wat minder was. Er was wat betreft de echte golven echter weinig verschil te merken. Dus, flink duiken en springen maar weer! Na dit sportieve ochtendje zijn we ons gaan opfrissen voor de excursie van vanmiddag. Dan gaan we namelijk naar Corcovado. Dit is de beroemde berg in Rio waar het Christusbeeld Christovão op staat. Een van de 7 moderne wereldwonderen! Dit is dé toeristische trekpleister van Rio. Hierdoor is er erg veel belangstelling voor en we bereidden ons dan ook voor op een grote heksenketel op de top van de berg. Rond 2 uur werden we opgehaald door een bus en naar het treinstation waar vandaan je naar de berg kunt, gebracht. Nadat onze kaartjes gekocht waren door de gids van onze groep, konden we het propvolle treintje in en naar boven. Eenmaal boven gingen we met de lift naar het beeld, waar het inderdaad een gigantische drukke heksenketel was. Allemaal toeristen die foto's maakten van het beeld, zichzelf met het beeld of het uitzicht vanaf de berg. Dat laatste was helaas niet echt mogelijk omdat de berg in de wolken gehuld was. Hierdoor hadden we ook geluk dat we goede foto's van het Christusbeeld konden nemen, omdat deze zo nu en dan ook achter de wolken verdween. Uiteindelijk konden we weer naar beneden. Uit de drukte! De drukte stapelde zich wel weer op in het treintje maar eenmaal weer beneden was de drukte eindelijk weg. Hierna werden we weer teruggebracht naar het hotel, na nog een eind door de stad en langs de Copacabana gereden te hebben. Nadat we even hadden gerelaxt in het hotel, zijn we gaan eten in een pizzeria. Hier serveerden ze all you can eat pizza! Obers kwamen langs met pizza's en je kon stukken afpakken als je die pizza graag wilde hebben. Dit leek ons echt een gat in de markt voor Nederland en smaakte ook nog heel goed ook! Na dit diner zijn we teruggegaan naar het hotel en gaan slapen. Welterusten!
Jordi (ook namens de rest)

P.s. tot zover heb ik het blog afgekregen. Onze laatste dagen in Ilha Grande heb ik helaas niet meer kunnen schrijven. Deze voeg ik nog toe, maar dan zijn we al wel in Nederland. Tot snel allemaal!