dag 13: Chapada Diamantina!

4 augustus 2015 - Lençois, Brazilië

Wat een feest, weer een reisdag, de zoveelste van deze vakantie. We gaan naar Chapada Diamantina, het gebied waar vorige eeuwen diamanten werden gevonden en zodoende een soort diamantkoorts ontstond (in plaats van goudkoorts). Veel mensen trokken naar dit gebied toe om de mijnen te legen. Toen de mijnen leger werden, stroomde dit gebied leeg en nam het bevolkingsaantal snel af. Na een tocht van ongeveer 8 uur per bus en auto, inclusief stop, kwamen we aan in ons hotel in Chapada. Ons hotel ziet er goed uit, netjes en goed verzorgd. Met aapjes die door de voortuin van ons appartement klimmen. Het gebied Chapada Diamantina is erg groen, met veel bomen en planten. De grootste stad van het gebied is Lençois, waar wij ook zitten. Deze stad lijkt meer op een dorp en ligt tegen een helling op. Het hotel ligt iets buiten het dorp maar het feit dat er aapjes door de bomen klimmen net buiten het dorp geeft wel aan hoe groen het gebied hier is. Na in het hotel een drankje te hebben gedronken, wat gegeten te hebben en een potje te hebben gekaart, zijn we naar bed gegaan. Vandaag hadden we al met de gids van morgen besproken wat er morgen op de planning stond. We moeten om 9 uur paraat staan om te vertrekken, dus gelukkig niet extreem vroeg maar een keer uitslapen is ook wel fijn, dus zijn we toch vroeg naar bed gegaan. Welterusten!
Jordi (ook namens de rest)