dag 1: Vliegtuigen, luchthavens en koffers

12 juli 2015 - Manaus, Brazilië

Goed, het begin van onze reis! Om kwart voor 7 vertrokken uit Wijchen, richting Schiphol. Het was op het vliegveld weer een ouderwets gekkenhuis met alle drukte die er was. Daar doemde ook al meteen het eerste probleem op: koffers te zwaar... er zat niets anders op dan bij te betalen voor 1 koffer en in Rio te kijken wat we er aan konden doen.
Om 11 uur konden we vervolgens opstijgen en beginnen aan de ongeveer 11 uur durende vlucht richting Rio. Er moet gezegd worden: KLM zorgde goed voor zijn reizigers. Genoeg drankjes en prima eten, dus daar was niets van te zeggen. Zelfs een ijsje 's middags hoorde bij de service.
Na de vliegreis kwamen we aan in Rio de Janeiro! Helaas zouden we (nog) weinig van deze stad zien, omdat we op de luchthaven zouden blijven om te wachten op onze doorvlucht. Dit zou de reis naar Manaus worden. De stad die in feite de doorvoerhaven is voor al het toerisme naar het Amazone regenwoud. Maar eerst: koffers ompakken. Vraag niet hoe maar door schoenen uit de koffer te halen en aan de handbagage te hangen en alle zware spullen uit de zwaarste koffer te halen en in de lichtste koffer en de handbagage te stoppen, kregen we het voor elkaar om alle koffers op goed gewicht te krijgen! Niet nog een keer bijbetalen! Goed, om kwart voor 2 's nachts Nederlandse tijd konden we eindelijk weer de lucht in. Na een 4 uur durende vlucht kwamen we dan aan in Manaus, enorm moe en klaar om het bed in te duiken. Koffers ophalen, transfer naar het hotel en slapen.
Welterusten
Jordi

1. Alwin:
    18 juli 2015
    Volgende keer toch de digitale koffer weegschaal gebruiken! Heeft Tedje niet voor niets van Sinterklaas gekregen (haha)