dag 16: ter land en in de lucht

4 augustus 2015 - Rio de Janeiro, Brazilië

Reisdag 6 van de vakantie. We zijn om half 7 opgestaan om naar het centrum van Lençois te gaan. Vanuit het centrum zou de bus naar Salvador namelijk vertrekken. Na weer een gigantisch lange busreis, die uiteindelijk ook te lang bleek te zijn (we hadden rond 1 uur aan moeten komen en waren er uiteindelijk rond half 3) kwamen we weer terug in Salvador. Hier stond onze gids uit Salvador ons op te wachten bij het busstation. Zij zou ons naar het vliegveld brengen en alles verder regelen wat betreft inchecken etc. We kwamen uiteindelijk ongeveer twee uur voordat we moesten boarden aan op de luchthaven. Na het inchecken zijn we nog een hamburger gaan eten bij een soort burger king die daar op het vliegveld zat. Daarna: boarden, 2 uurtjes vliegen en rond half 9 landen in Rio de Janeiro! Het is stikdonker op dit moment van de dag dus we konden helaas niet veel van de stad zien tijdens onze transfer. Het hotel is gelukkig goed. Mooie ruime kamers en een goed modern hotel. Dat is wel eens positief na alle hotels die we hebben gehad en waarvan we dachten: 'Nouja goed voor de omstandigheden maar geen echte luxe.' Gelukkig hoeven we morgen ook niet echt vroeg op. We zullen om 8 uur opstaan om om half 9 aan het ontbijt te kunnen zitten. Morgen zullen we eens een stukje van Rio gaan verkennen. Welterusten!
Jordi (ook namens de rest)