dag 10: hoogvliegers en laagspringers

19 juli 2014 - Victoria Falls, Zimbabwe

Dag 10 van onze reis was de tweede dag bij de victoria falls in Zimbabwe. Voor deze dag hadden we activiteiten geboekt die we vandaag zouden uitvoeren. Verder hadden we de hele dag vrij en konden we doen wat we wilden.
Ted en Marjo hadden thuis al gezegd dat ze heel graag een helikoptervlucht boven de watervallen wilden maken, en zij hadden dan ook een lange vlucht (25 minuten) geboekt. Fylis en ik kregen ook een lange vlucht cadeau, of iets anders wat ongeveer evenveel zou kosten. Wij wilden alleen nog een zogenaamde adrenaline-activiteit doen, dus hebben we de korte vlucht genomen (12 minuten) en daarnaast nog... een bungeeswing vanaf de 110 meten hoge brug bij de falls!!
Eerst zijn we de helikoptervlucht gaan maken. Fylis en ik eerst en Ted en Marjo na ons. Dit was erg mooi en gaf een mooi uitzicht over de watervallen, die je vanaf de kant maar voor een klein stuk kon bekijken. Dit vanwege het stoom dat omhoogkomt en het uitzicht wegneemt.
Na het vliegen gingen we naar de plaatselijke souvenirsmarkt om te kijken of we wat souvenirs konden kopen. Dit was flink afdingen maar daarom ook wel leuk. Hier zijn we later ook nog naar teruggegaan omdat Ted en Marjo hun oog hadden laten vallen op een olifant en er in eerste instantie niet uitkwamen met de verkoper. Later kwamen ze er wel uit dus we hebben een grote houten olifant als souvenir, Fylis heeft een stel oorbellen en ik heb een big 5 plaatje in de kaart van Afrika.
Hierna was het tijd voor de bungeesprong. We gingen samen, aan elkaar vast van de brug af en zwaaiden nog een stuk door. Wat een adrenaline boost gaf dat! Een mooie ervaring!!
Hierna zijn we gaan eten in een tapasbar, Fylis, Ted en ik had de buffel en Marjo had een plaatselijke vis. Hierna was het snel naar het hotel en gaan slapen.
Jordi
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Alwin:
    20 juli 2014
    Jordi je hebt jezelf overtroffen. Wat hebben jullie een super reis.
    Voor het geval jullie morgen geen bereik hebben voor Fylis alvast gefeliciteerd en een hele leuke dag toegewenst van ons allemaal. Dikke knuffel vanuit Wijchen.
  2. Anja:
    21 juli 2014
    Fylis, gefeliciteerd met je verjaardag, ook namens oma.
    Wij wensen je een fijne dag en weer heel veel mooie ervaringen in Afrika.
    Geweldig, wat jullie allemaal al hebben gezien en meegemaakt.
    En dan te bedenken dat dit nog maar een deel is van de reis.
    Wij zijn benieuwd naar jullie verdere belevenissen.
  3. Papa:
    21 juli 2014
    Wat maken jullie een hoop mee en enkel en alleen maar leuke dingen fijn om dit. Allemaal te horen en nu naar op naar het volgende element blijf er van genieten het is op voor dat je het weet de groeten van opa en oma
  4. Papa:
    21 juli 2014
    Fylis van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag en nog vele jaren er bij opa en oma leven met jullie mee.wat een mooi reis maken jullie dit is niet voor iedereen weg gelegd geniet er van de groeten van opa en oma