dag 11: Botswana

20 juli 2014 - Chobe National Park, Botswana

Vandaag zijn we vertrokken vanuit Vic Falls en verder gegaan richting een nieuw land: Botswana. Dit is volgens onze gidsen een goed georganiseerd en welvarend land, zeker volgens de Afrikaanse maatstaven.
We zijn om half negen vertrokken vanaf de falls en zouden rond de lunch bij onze volgende kampplaats zijn. Dit zou het Chobe national park worden, bekend om zijn grote populatie olifanten.
Rond elven kwamen we bij de grens van Zimbabwe naar Botswana aan. Zeker vergeleken met de grensoversteek naar Zimbabwe ging deze oversteek erg vloeiend. Geen gehannes met handgeschreven visa enzovoort, hieraan kan je zien dat het hier wel allemaal wat beter geregeld is. Het enige merkwaardige was dat we met onze voeten door een waterbak moesten, om grensovergang van mond- en klauwzeer tegen te gaan. We vroegen ons af hoeveel het zou uitmaken maar goed.
Hierna zijn we naar het Chobe national park gereden. Dit is een park dat, in tegenstelling tot de rest van Botswana erg waterrijk is, omdat het wordt gevoed door de Chobe rivier.
Op deze rivier hebben we later in de middag een bootcruise gemaakt. Dit was heel erg mooi en relaxed, omdat we met een klein bootje gingen en daarom ook dicht bij de dieren op de wal en op de eilandjes konden komen. Hier hebben we heel veel vogels, een aantal varanen en krokodillen, nog een aantal antilopesoorten en heel veel nijlpaarden en olifanten gezien.
Na de cruise was het snel terug naar het kamp, eten en naar bed want de volgende dag stond er iets leuks op de planning!
Jordi

1. Krebbers hup:
    22 juli 2014
    Ik zie wel dat gaat maar door met deleukste dingen wij vinden het ook pratig jouw verhalen ga zo door en geniet met volleteugen.de groeten van opa en oma