dag 12: Happy Birthday!!!

21 juli 2014 - Nata, Botswana

Deze dag, 21 juli stond natuurlijk maar in het teken van 1 ding: de Benjamin van de groep was jarig en dat moest gevierd worden!! Fylis werd 16 vandaag, zoals in de groep al werd gezegd: een sweet 16 in Afrika! Heel erg bijzonder!
We reden vandaag vanuit Chobe naar Nata. Hier verblijven we in de Pelican Lodge, maar pelikanen hebben we hier nog niet gezien. De lodge is erg luxe en ruim, een van de betere logees die we hebben gehad gedurende de reis. Dit komt goed uit, want vandaag was een relaxdagje, om een beetje op adem te kunnen komen voordat we straks de Okavango Delta in gaan!
We zijn hier gekomen na ongeveer 2 tot 3 uur rijden, niet zo veel. Onderweg moesten we nog een keer stoppen om de etenswaren in de truck te laten checken. Er mocht bijvoorbeeld ook geen vlees verder worden vervoerd, dus dit moesten Ruan en Federica onderweg ergens verstoppen. Verder moesten we weer door de waterbak maar verder was deze grensoversteek niet heel bijzonder. Het was dan ook maar een binnenlandse grensoversteek.
Tijdens het rijden is het al goed uitkijken naar dieren. Deze kunnen in Botswana zomaar langs de weg staan, omdat de parken hier niet omheind zijn, zoals het kruger dit bijvoorbeeld wel is. Hierdoor hadden we een paar keer olifanten langs de weg , een paar hiefdieren en nog wat struisvogels.
Na het dagje relaxen waarin we werkelijk bijna niets uitgevoerd hebben, was het s avonds tijd voor Fylis' verrassingsfeestje. Ruan en Federica hadden voor vlees gezorgd voor een braai, en bij een lokale supermarkt hadden wij zelf wat flessen wijn gekocht. Alles werd goed ontvangen dus het was een gezellige avond bij het kampvuur.
Na het eten was er nog een toetje, een taart, waar wat kaarsjes in stonden. Het lukte Fylis om de kaarsje in een keer uit te blazen dus dat was gelukt. Toen Ruan met de taart aankwam moesten we met z'n allen een versie van happy Birthday zingen, hij ging zo:
Happy Birthday to you
Happy Birthday to you
You look like a monkey
And act like one too
Na dit leuke verrassingsfeestje zijn we nog even rond het kampvuur blijven zitten, maar gingen we toch maar snel naar onze huisjes toe. Morgen om half 8 ontbijt!
Jordi P.s. Blijkbaar heb ik de naam van onze mannelijke gids, Ruan, altijd verkeerd geschreven. Het blijkt Ruan te zijn in plaats van Roan.

1. Alwin:
    22 juli 2014
    Dat is nog eens bijzonder om zo je sweet sixteen te vieren. Goede reis mog.