dag 13: een kleurrijke dag

22 juli 2014 - Maun, Botswana

Vandaag hebben we Nata weer verlaten, om verder te rijden naar Maun. Dit was vroeger de hoofdstad van Botswana, maar dit is in de jaren '90 veranderd. Maun is vooral bekend als belangrijkste vertrekpunt voor toeristen die de Okavango Delta in willen. Iedereen die dit wil moet namelijk door Maun heen. Hierdoor is Maun ook erg toeristisch ingesteld met veel souvenirwinkeltjes langs de weg.
Na een korte stop waarbij we in een supermarkt de laatste spullen konden inslaan voor de Delta (vooral veel water) reden we verder naar de lodge crocodile camp. Hier zullen we vanavond slapen en ook weer terugkomen als we de Delta uitkomen.
Verder was deze dag niet erg enerverend. We zijn nog even teruggegaan naar het centrum van Maun en hebben hier een paar souvenirwinkeltjes bezocht. Hiermee was de dag al een heel eind ten einde.
Na nog een kleine braai in het kamp zijn we naar de chalets gegaan om de tassen te herschikken voor het vertrek naar de Delta van morgen. Na nog een lichtelijk gevecht met een mug die Fylis en mij op de huid zat en die we om zeep hielpen zijn we gaan slapen onder onze klamboes.
Jordi

1. Krebbers hup:
    28 juli 2014
    Jordi het is nu ik je bericht heb ontvangen maandag dus word het voor julli kort dag en moeten je klaar gaan maken voor de terug reis ik hoop dat jullie nog een mooi je dagen met veel zo'n hebben en een voorspoedige vlucht terug naar huis de groeten van opa en oma
  2. Krebbers hup:
    28 juli 2014
    Hallo Fam. Hier nog een klein bericht uit niftrik wij genieten met jullie mee dank voor die berichtgeving dan is verweg toch kort bij en kunnen wij bij terug komst de foto,'s bekijken van de heelle mooi je reis die jullie hebben gemaakt dit moet onvergetelijk zijn de groeten opa en oma