Dag 2: op Afrikaanse bodem

11 juli 2014 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Vandaag zijn we aangekomen in Johannesburg, Zuid-Afrika. Een gigantische stad met 7 tot 8 miljoen inwoners. We verblijven in het hotel Road Lodge Rivonia in de wijk Sandton.

De dag begon in het vliegtuig. Overnachten in een vliegtuig blijkt niet voor iedereen weggelegd, vooral ondergetekende had er last van en weinig geslapen toen we weer op de grond stonden. De reis is verder voorspoedig verlopen, zonder calamiteiten, het enige was wat turbulentie toen we net een uur in de lucht zaten. Dit was niet onoverkomelijk.

Hierna zijn we door iemand van de reisorganisatie opgehaald op het vliegveld. Deze man bracht ons nadat we nog wat geld (randen) hadden gewisseld, naar het hotel. Onderweg kwamen we langs wat armere wijken van Johannesburg, geen echte townships maar dit waren het wel geweest. De regering had zonnepanelen op de daken van de huisjes laten aanleggen, zodat de bewoners stroom konden opwekken voor het koken van water. Het hotel ziet er prima uit, goed onderhouden en schoon, dus wat betreft hotels een goed begin van de reis.

Eenmaal in het hotel hebben we niet veel meer gedaan, er is even geslapen om de schade van afgelopen nacht enigszins in te halen, en verder hebben we de tassen opnieuw verdeeld, zodat de indeling iets logischer is. We hebben de uit Nederland meegenomen boterhammen opgegeten, zodat we het hotel nirt meer uit hoefden om een restaurant te zoeken. 'S avonds nog buiten de deur gaan eten werd door de man die ons ophaalde overigens ook afgeraden, omdat het dan toch wel gevaarlijk kan zijn. Water drinken gaat wat moeizamer dan we in Nederland gewend zijn, omdat alles eerst gekookt moet worden voordat het veilig is om te drinken, maar dit is geen groot issue.

Zo, dat wat betreft vandaag, morgenochtend vroeg op om te ontbijten en naar het Kruger te vertrekken. Als er weer wifi is horen jullie dan weer van ons.

Jordi

P.S. het bijvoegen van foto's gaat niet zo makkelijk via een tablet, dus jullie zullen op de foto's moeten wachten tot we weer thuis zijn.

1. Alwin:
    11 juli 2014
    Mooi om te lezen. Fijn dat het allemaal zo goed verlopen is.
    Heel veel plezier morgen met het spitten van wilde beesten.
    Slaap lekker voor dadelijk.
    Groetjes aan iedereen.
  2. Papa:
    12 juli 2014
    JORDI FIJN DAT WIJ TELKENS VAN JE HOOREN HOE DE REIS VERLOOP EN WAT JULLIE ALLEMAAL ZIEN BEDANKT EN DE GROETEN VAN OPA EN OMA
  3. Anja:
    13 juli 2014
    Hoi Jordi,
    Jullie bijzondere reis is begonnen.
    Heel veel plezier de komende weken.
    We kijken uit naar je reisverslagen en hopen er nog veel te gaan lezen.
    Groetjes aan de rest van de familie, ook van oma.