dag 3: de eerste ontmoetingen

12 juli 2014 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Vandaag is de reis echt begonnen. We hebben de groep en de gidsen ontmoet en zijn naar en door het eerste park, het welbekende Krugerpark gereden.
De groep ziet er op het eerste gezicht leuk uit. We zijn, exclusief de gidsen met zijn twaalven, met naast ons nog drie gepensioneerde Nieuw-Zeelandse koppels en een jong Australisch koppel.
We hebben 2 gidsen, een man en een vrouw, Roan en Federica. Met dit gezelschap trekken we in een rode truck gedurende de hele toer rond.
Op weg vanuit Johannesburg naar het Krugerpark was het al goed opletten want hier en daar kon al wel een verdwaalde antilope langs de weg staan, en het zou zonde zijn om die te missen.
Na een paar stops kwamen we dan na een rit van ong. 6 uur in het Kruger uit. Hier hebben we een gamedrive (safari) naar de kamplocatie gemaakt.
Deze gamedrive was nog alleen maar over de snelweg door het park. Dit omdat we niet veel tijd hadden om naar de kamplocatie te komen, omdat de poorten op enig moment zouden sluiten. Hierdoor konden we niet de kleine paden op om echt in de wildernis te komen, maar toch hebben we al het nodige wildlife gezien. Olifanten, buffels, nijlpaarden, giraffes, hyena's, een jakhals, een zebra en heel veel koedoes en impala's kwamen voorbij. De big 5 is dus ook al onderweg, nog 3 te gaan!
In het kamp logeren we in tenten, en in het kamp lopen bushbucks rond. Een aparte gewaarwording.
Morgen gaan we vroeg opstaan en al vroeg (6 uur!) van het kamp af, omdat dan de katachtigen actief zijn en we hopen hier een paar van te spotten.
Jordi